Hoe maak je je bedrijf écht future-proof?

Hoe ontwikkel je dan een bedrijfsstrategie en cultuur die je bedrijf future-proof en wendbaar maakt voor het digitale tijdperk? Olivier Van Duüren gaat op zoek naar het antwoord. Hij werkte 20 jaar voor Microsoft en is nu CEO van The Dualarity met één doel: mensen en organisaties klaar maken voor de toekomst.

De wereld is veranderd. We leven in een maatschappij en een industrie van disruptie gedreven door technologische exponentiële evoluties, globalisatie en liberalisering. We zagen veranderingen in onze meest nabije omgeving. In de manier van werken en spelen. In de manier waarop we met onze familieleden, kinderen, werknemers, collega’s en vrienden communiceren. In de manier waarop we als burger omgaan met overheidsinstanties. In de manier waarop we onze mening vormen over producten en diensten van onze favoriete merken om die daarna te gaan delen. De meeste gevestigde bedrijven en individuen hebben het moeilijk met nieuwkomers of startups op hun reeds bestaande markten. Deze laatste creëren nieuwe mogelijkheden of veroorzaken ontwrichting waar de eerste helemaal niet of te laat op reageren. Hun bestaande business draait meestal goed en de strijd aanbinden met nieuwelingen lijkt eerder een risico.