scrollTop top

De winnaars van de coronacrisis: Deze bedrijven cashten op de rug van het virus

Economic recovery after Coronavirus COVID-19 crisis, post pandemic concept, working businessman investor or company leader walking on Coronavirus pathogen to growing up economic bar graph arrow up.

Elke crisis schept opportuniteiten, zo gaat een cliché in de zakenwereld. De horeca en de winkelstraat zagen door de coronacrisis zwarte sneeuw, maar deze producten en diensten groeiden als kool. 

Lockdowns voeden onze schermverslaving 

Facebook

Als familiebezoek beperkt wordt en het uitgaansleven platligt, zitten online berichten en gesprekken in de lift. Liefst 2,54 miljard mensen op deze planeet gebruiken dagelijks een van de apps van het Facebook-imperium: Facebook zelf, Messenger, Instagram of WhatsApp. Dat zijn er 15 procent meer dan een jaar geleden. De groei schrijft de socialmediareus voor een groot deel toe aan de lockdowns en andere coronamaatregelen. Facebook apart telt 1,82 miljard dagelijkse gebruikers, of 12 procent meer dan een jaar geleden. Door dat enorme bereik is het conglomeraat van Mark Zuckerberg nog meer dan vroeger ‘incontournabel’ geworden voor adverteerders die het grote publiek willen bereiken. De omzet van de groep Facebook in het derde kwartaal bedroeg 21,5 miljard dollar, een stijging met 22 procent tegenover het jaar ervoor. Die toename was volledig toe te schrijven aan advertentie-inkomsten. 

Corona Virus Update

  • Wereld
  • Aantal
    besmettingen
  • Aantal
    doden
  • België
  • Aantal
    besmettingen
    684.256
  • Aantal
    doden
    20.572